The Maritime Labor Convention 2006 (MLC 2006), was adopted by the 94th International Labour Conference at a maritime session in Geneva in February 2006 and came into force on August 20 2013 following the ratification of 30 countries with a total share of more than 33% of the world’s tonnage.
The Convention provides comprehensive rights and protection at work for the world's 1.2 million seafarers and sets out the rights of seafarers to decent conditions of work
on a wide range of subjects.
Advantages of signing on a ship that has been certified as compliant include:
• The MLC provides protection for seafarers with ship owners ultimately responsible for meeting MLC requirements.
• Recruitment and Placement - Ship-owners are required to use recruitment agencies that meet and are certified to MLC standards.
• Seafarer Employment Agreement (SEA) - The seafarer will enjoy the benefit of a clear, individual, Seafarer Employment Agreement (SEA) and where applicable CBA’s
• Salary - All seafarers will be paid for their work regularly and in full in accordance with their employment agreements.
• Hours of Work - The MLC 2006 along with STCW2010 sets maximum hours of work and minimum hours of
rest
• Repatriation - a seafarer is entitled to be repatriated at no costs to them except in certain specified circumstances.
• Just Compensation - The seafarer is entitled to compensation in the event of injury, loss or unemployment, following the loss or foundering of the ship.
• Food and drink - The MLC requires that catering facilities onboard should permit seafarers to receive adequate, varied and nutritious meals prepared and served in hygienic conditions.
• Medical care - Under the MLC, seafarers are entitled to visit a qualified medical doctor without delay in ports of call at no costs to themselves.
• Ship owners’ liability for sickness, injury or death - Seafarer enjoys the benefit of protection provided by the ship-owner from the consequences of sickness, injury and death occurring in connection with their employment.
• Seafarers’ Complaints – all seafarers have a right to complain directly to the master and, where they consider it necessary, to appropriate external authorities. A copy of Onboard Complaints Procedure for onboard complaints, will be given to you upon signing on the vessel.
The Seafarers have a right to complain and reports to the manning agency as well. Complaints will be dealt within 14 days and the seafarer will receive a written response in regard to the complaints.
Meridian BS requires NO recruitment fees or other similar charges for job placements or for providing employment to our seafarers. If any of our manning offices or agents demand payment from you in exchange for employment, please contact either your crew manager or Meridian BS Manger
Морска трудова конвенция,2006
Морската трудова конвенция от 2006 г.( MLC 2006) е приета от 94-та международна конференция на труда в морската сфера в Женева през февруари 2006 г и влиза в сила на 20-ти август 2013-та година, след ратификацията на 30 държави с общ дял от над 33 % от световния тонаж.
Конвенцията предвижда всеобхватно права и защита при работа на 1,2 милиона моряци в света и определя правото на моряците на достойни условия на труд по широк кръг теми.
Предимствата за подписване на борда на кораб, който е бил сертифициран като съответстващ, включват:
• MLC осигурява защита на моряците от корабособственици, в крайна сметка отговорни за изпълнението и изискванията на MLC.
• Наемане и назначаване – Корабособствениците са длъжни да използват агенции за подбор, които отговарят и са сертифицирани по стандарти на MLC.
• Споразумение за заетост на моряците ( SEA) – морякът ще се ползва от предимството на ясно, индивидуално Споразумение за заетост на моряците ( SEA) и където е приложимо CBA.
• Заплата – Всички моряци ще бъдат заплатени за работата си редовно и изцяло в съответствие с техните споразумение за заетост.
• Работно време - MLC 2006, заедно с STCW2010, установяват максималната продължителност на работното време и минималната продължителност на почивката.
• Самообезщетение – морякът има право да бъде репатриран без никакви разходи за него, освен при определени конкретни обстоятелства.
• Храни и напитки - MLC изисква обектите за обществено хранене на борда да позволяват на моряците да получават адекватни, разнообразни и хранителни ястия, приготвени и сервирани в хигиенни условия.
• Медицински грижи – под MLC моряците имат право незабавно да посетят квалифициран лекар във всяко пристанище, без никакви разходи за тях.
• Отговорност на корабособствениците за болест, нараняване и смърт – Моряците се ползват от защитата, осигурена от собственика на кораба при последици от болест, нараняване и смърт, настъпили във връзка с тяхната работа.
• Оплаквания на моряци – всички моряци имат право да отправят оплаквания директно до капитана и ако считат, че е необходимо – до съответни външни органи. Копие от „Процедурата за жалби и оплаквания на борда“ се получава при качване на борда.
Моряците имат право да се оплакват и докладват и на агенцията за щатния съства. Жалбите се разглеждат в рамките на 14 дни и морякът получава писмен отговор на оплакванията си.
Меридиан БС не изисква такси за набиране на персонал или други подобни разходи за назначаване на работа или осигуряване на заетост на моряците. Ако някой от нашите офиси за екипажи или агент, изиска плащане от Вас в замяна на наемане на работа , моля свържете с представител на корабособственика или с управителя на Меридиан БС ООД.